Strona wykorzystuje pliki cookies, wyrażając zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki.
W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

 

Uwaga !

Dodatkowe konsultacje
dla rodziców
w zakładce

 

"Dla rodziców"-
"Dyżury nauczycieli"

 

 

 .

Towarzystwo im . Tadeusza Szeligowskiego

Zaprasza na koncert muzyki Kameralnej

Joanna Kreft - skrzypce

Jan Czaja - wiolonczela

Kinga Mikołajczak - fortepian

28 kwietnia 2014 r. godz. 18:00

Aula POSM 2

 

.

Wielkanoc-21

Z okazji Świąt Wielkanocnych

serdeczne życzenia

spełnienia wszelkich marzeń

wszystkim członkom społeczności szkolnej

składa

Dyrekcja szkoły

 Dni mieszkańców Śródki w Bramie Poznania

Plaka 26-27

 1%

FCA-01-H ulotka A5 2013

VII Spotkania Młodych Gitarzystów

 

Dnia 29 kwietnia 2014 roku w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego odbędzie się koncert VII Spotkań Młodych Gitarzystów. Celem imprezy jest umożliwienie uczniom klas gitary poznańskich i okolicznych szkół muzycznych zaprezentowanie się na wspólnym występie, wymiana doświadczeń oraz integrowanie środowiska gitarowego.

Tegorocznej, wiosennej edycji Spotkań patronuje Akademia Gitary, co daje szansę wybranym młodym wykonawcom na możliwość prezentacji swych umiejętności w ramach Festiwalu, który będzie miał miejsce w sierpniu br.

Koncert rozpocznie się o godz. 15:30

 

 Wyniki Konkursu Pięknego Czytania

 

KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA

W SZKOLE IM. TADEUSZA SZELIGOWSKIEGO W POZNANIU

31 marca odbył się w naszej szkole Konkurs Pięknego Czytania organizowany przez: panią dyrektor Urszulę Jaworską, panią Katarzynę Spychałę, panią Małgorzatę Gorzyńską oraz uczennice z klasy 6 - Magdalenę Bartoszak, Weronikę Lehwark, Katarzynę Nachaczewską, Weronikę Roemer, Michalinę Zawartowską.

  Mottem konkursu stały się słowa Wisławy Szymborskiej: „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”.

     Organizując tego typu imprezy artystyczne, pragniemy rozwijać wśród uczniów wrażliwość na literaturę, podkreślić konieczność dbałości o piękno
i poprawność języka, świadomie kształtować kulturę czytelniczą i umiejętność odbioru dzieł literackich, a przede wszystkim - wyłonić grono młodych talentów. Inspiracją do zorganizowania konkursu było bez wątpienia przekonanie, iż propagowanie kultury czytelniczej przyczynia się do rozwoju osobowości i kreatywnego funkcjonowania w społeczeństwie młodego człowieka. W jury zasiadły: pani dyrektor Urszula Jaworska jako przewodnicząca zespołu oceniającego, pani Monika Bajon-Idźikowska, pani Ewa Szyrner oraz uczennice klasy szóstej: Katarzyna Nachaczewska i Michalina Zawartowska.

Z dużą przyjemnością wysłuchaliśmy uczestników z klas :drugiej, trzeciej, czwartej, piątej i szóstej. W konkursie uczestniczyło bowiem ponad 30 uczniów naszej szkoły. Tak duża liczba uczestników jest świadectwem tego, że zainteresowania i zamiłowania czytelnicze naszych uczniów rozbudzane są już w domu rodzinnym, w którym każde dziecko nawiązuje przecież pierwszy kontakt z dziełem literackim.

Osoby biorące udział w „zawodach czytelniczych” oceniane były w następujących kategoriach:

  1. Technika czytania, w tym :płynność mowy, dykcja, tempo czytania.
  2. Środki artystycznego wyrazu, w tym: tempo czytania jako środek ekspresji, pauzowanie, akcent zdaniowy, oddanie charakteru postaci, zaciekawienie , wzruszenie odbiorcy, mimika, gest, postawa czytającego, kierunek wzroku, strój, zachowanie, radzenie sobie z tremą.

Zadanie konkursowe polegało na głośnym przeczytaniu losowo wybranego fragmentu prozy (czas do 3 minut).

Organizatorzy dokonali wyboru tekstów z „Księgi bajek i baśni” dla uczniów klas II - IV oraz z książki „Agnieszka Osiecka dzieciom” dla uczniów z klas V i VI. Liczny udział dzieci i młodzieży w konkursiepotwierdza jedynie przekonanie, iż „ Temu, kto lubi książki nigdy nie zabraknie przyjaciel". Wyniki konkursu ogłoszone zostały 11 kwietnia. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy, a laureaci-nagrody książkowe, które zostaną wręczone podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego. Uczestnikom, Rodzicom uczniów oraz organizatorom dziękujemy i gratulujemy!

Katarzyna Spychała

Wyniki Konkursu Pięknego Czytania,

.

I grupa-uczniowie z klas II-IV

I miejsce :Rozalia Jędrzejczak kl.III
                  Olga Polowczyk kl. IV
II miejsce: Maria Cofta kl. III
                   Wiktor Kamzela kl. IV

Jakub Letkiewicz kl. IV
III miejsce: Hanna Pruchniewska kl. III
                    Witold Okulicz –Kozaryn kl. IV
Wyróżnienia: Martyna Wiśna kl. II
                       Marta Kicińska kl. II
                       Zofia Strzelecka kl. III
                       Martyna Gogołkiewicz kl. III
                       Helena Roemer kl. IV
II grupa-uczniowie z klas: V i VI:
I miejsce :Radosław Jaszczak kl. V

I miejsce: Aleksandra Kapczuk kl. V
II miejsce :Weronika Lehwark kl. VI

III Zofia Sobkowiak kl. VI


Wyróżnienia: Wiktoria Luto kl. V
                        Mikołaj Plewa kl. V
                        Zofia Grudzień kl. V                      

  Teresa Jańczuk kl. VI
                        Marianna Milecka kl. VI
Wszystkim uczestnikom konkursu gratuluje udanego występu!
Nauczycielom i Rodzicom przygotowującym dzieci do konkursu bardzo dziękuję.

 

Katarzyna Spychała.

 Podziękowanie dla Gladiatorów

 

 



 

 

10 kwietnia br. o godz. 9.00  sprawdzian trzecioklasisty - OPERON

20 maja br.  sprawdzian matematyka kl. III i kl. V  - OBUT

 

 

                                  Klasa II na warsztatach wielkanocnych w Muzeum Archidiecezjalnym.

 

2 kwietnia br. kl.2 pod opieką p. Renaty Szatkowskiej i Pauliny Barłóg-Bloch uczestniczyła w warsztatach o tematyce wielkanocnej, które odbyły się w Muzeum Archidiecezjalnym. Dzieci w czasie wyjścia poznały dawne zwyczaje związane z okresem świąt wielkanocnych, miały możliwość zobaczyć sprzęty używane w gospodarstwie domowym w poprzednim stuleciu, Zobaczyły  też jak  wyglądało  wnętrze  wiejskiej  izby,  do  czego  służyły  znajdujące  się  w  niej  sprzęty.  Przybliżono  im  ludowe  tradycje  związane  z  Wielkanocą.  Na  zakończenie,  siedząc  w  wiejskiej  chatce,  dzieci  samodzielnie  wykonały  tradycyjne  ozdoby.

30 marca 2014r. uczniowie  naszej szkoły wzięli udział w zawodach sportowych, reprezentując szkołę podczas biegu "Wola Biegania".
Wyróżnienie otrzymały: Agnieszka Nowacka i Jadwiga Wysakowska z kl.I                                    trzecie miejsce w kategorii chłopców zajął Mikołaj Nowacki z kl. VI .

Serdeczne gratulacje !

 Sukcesy uczniowskie

.

Adrian Sanigórski kl. I

Otrzymał wyróżnienie I stopnia na Forum Młodych Pianistów w Poznaniu

Gratulujemy

 

 Pokaz tańca

30 marca (niedziela) br. w godz. 11.00-13.00 w Galerii MM (główny hall)

odbędzie się pokaz tańca grupy uczniów naszej szkoły

Występ dzieci w tańcach:

rock'n'roll

samba

cha-cha

Grupę dziecięcą przygotowała trenerka Pani Małgorzata Janczewska

 Zapraszamy na pokaz :)

 

 Rekolekcje wielkopostne

 

 

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

pod hasłem: ”Wierzę w Syna Bożego”

07.04.2014-09.04.2014

 

Klasy 1-3

Poniedziałek:

9:30 - 10:30spotkanie w szkole – film w świetlicy „Historia Papieża Polaka” + zwiedzanie wystawy w szkole związanej z postacią Jana Pawła II

10:50 – nauka rekolekcyjna w kościele (kl. I i II do g. 11:45 w kościele, kl. III pozostaje do spowiedzi do 12:15)

 

Wtorek:

 

9:30 - 10:30 – spotkanie w szkole – gry i prace plastyczne związane z bł. Janem Pawłem II w klasach

11:00 - nauka rekolekcyjna w kościele do g. 11:45

 

Środa:

 

9:30 - 10:30 spotkanie w szkole (aula) podsumowanie rekolekcji, konkurs Wiedzy o Janie Pawle II finał i przygotowanie do Eucharystii.

11:00 Msza Święta dla wszystkich klas, (Ministrantów prosimy o służbę przy ołtarzu, zabranie własnej komży lub alby).

 

Zakończenie rekolekcji o g. 12:30.

 

Klasy 4-6

Poniedziałek:

9:30 - 10:30 – nauka rekolekcyjna w kościele do g.10:30 + 20 min. na spowiedź

11:00 - 11:45– spotkanie w szkole – eliminacje do Szkolnego Konkursu Wiedzy o Janie Pawle II w klasach - pod opieką wychowawców + prace plastyczne.

 

Wtorek:

9:30 - nauka rekolekcyjna w kościele do g.10:30

11:00 - ok. 12:00 spacer w poszukiwaniu śladów Jana Pawła II w naszej okolicy – mini gra miejska z zadaniami

 

Środa:

9:30 - spotkanie w szkole (aula) wspólne śpiewy, konkurs Wiedzy o Janie Pawle II finał oraz finał konkursu plastycznego „Portret św. Jana Pawła II” i przygotowanie do Eucharystii

11:00 Msza Święta dla wszystkich klas. (Ministrantów prosimy o służbę przy ołtarzu, zabranie własnej komży lub alby).

 

Zakończenie rekolekcji o g. 12:30.

 

Uwaga! W czasie rekolekcji będzie rozstrzygnięty konkurs plastyczny pt. „Portret Świętego Jana Pawła II” – zadaniem uczestników jest wykonanie pracy plastycznej w dowolnym formacie i technice ilustrującej osobę Jana Pawła II. Na wykonane prace czekamy do 07.04.14 r. (I dzień rekolekcji).

 

*nauki rekolekcyjne będą odbywać się w kościele pw. św. Małgorzaty

.

 

 List intencyjny

 

 

Deklaracja współpracy UAP

 Sukcesy uczniowskie

Lena Baranowska

uczennica klasy III

zdobyła wyróżnienie w VI Miedzyszkolnym Konkursie Małego Skrzypka

w Lesznie

Życzymy dalszych sukcesów :)

 Sukcesy uczniowskie

Martyna Kajetańczyk oraz  Wiktor Kamzela

Finaliści X Międzyszkolnego Konkursu Matematycznego dla uczniów klas IV Szkół Podstawowych miasta Poznania i okolic.

SERDECZNIE GRATULUJEMY!!

 

 Sukcesy uczniowskie

Wyróżnienie w konkursie" Labirynt Matematyczny" otrzymał

Grzegorz Witlewski uczeń klasy 6 

Gratulujemy!!!

 

 Informacja o konkursie

 

W roku szkolnym 2013/2014 uczniowie z klas piątej i szóstej wzięli po raz pierwszy udział w Ogólnopolskim Konkursie Historycznym Krąg. Jego organizatorem jest Stowarzyszenie Upowszechniania Wiedzy i Kultury Regionalnej „Pokolenie” w Warszawie. Konkurs przeprowadzony został przy współpracy merytorycznej z Wydziałem Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Uczestnicy konkursu mieli do wyboru dwie formy udziału. Pierwszą z nich było napisanie pracy o sławnych Polakach. Drugą formą było rozwiązanie testu i napisanie pracy na temat zabytku z naszego regionu. W teście wzięło udział sześciu uczniów, prace na temat wybitnych Polaków przygotowało także sześciu uczniów. Wyróżnieni zostali: Magdalena Bartoszak i Filip Marciniak z klasy szóstej oraz Paula Dembińska z klasy piątej. Pozostali uczestnicy otrzymali Dyplom uznania.

Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy a obecnych czwartoklasistów i piątoklasistów namawiamy do udziału w konkursie w przyszłym roku. W ten bowiem sposób zamierzamy propagować polskie zabytki jako wartość ponadczasową, polskie tradycje i obrzędy oraz aktywizować miłośników historii do szerzenia wiedzy o miejscu Polski w Europie.

Szkolny opiekun konkursu Katarzyna Spychała

 

 1%

 

Drodzy Państwo!

            Uprzejmie informuję, że podobnie jak w roku ubiegłym szkoła nasza podjęła współpracę z Fundacją Cultura Animi w Warszawie. Cele fundacji zbieżne są z celami jakie stawiamy sobie w zakresie muzycznego rozwoju naszych dzieci. Zajmuje się ona wspieraniem kształcenia artystycznego utalentowanej młodzieży oraz podnoszeniem ogólnego poziomu wykształcenia kulturalnego w społeczeństwie. Wszyscy pragniemy, aby młodzi muzycy byli lepiej przygotowani do wejścia w życie profesjonalnego artysty, aby mieli możliwość częstego kontaktu z publicznością oraz swoimi kolegami z innych szkół muzycznych. Fundacja Cultura Animi stwarza takie możliwości organizując koncerty, warsztaty ułatwiając udział uczniów w konkursach i festiwalach międzynarodowych.

            W praktyce wygląda to w ten sposób, iż każda szkoła która zgłosiła swój akces zbiera środki na własnym koncie prowadzonym przez księgowość fundacji. Środki te związane są ze szkołą i przeznaczone na wydatki związane z promocją tylko naszych uczniów. Oczywiście niewielka ich część musi pokryć koszty materiałów reklamowych oraz koszty prowadzenia księgowości, ale tak jest zawsze przy prowadzeniu organizacji pożytku publicznego. Pieniądze zgromadzone na naszym koncie w fundacji mogą wrócić do nas zarówno w formie dofinansowania wyjazdów uczniów jak i pewnych zakupów związanych z normalną działalnością szkoły np. z zakupem instrumentów muzycznych.

            W związku z tym zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą o przekazanie kwoty 1 % podatku dochodowego w ramach zeznania podatkowego za rok bieżący na rzecz naszej szkolnej części działalności fundacji Cultura Animi. W ten sposób część pieniędzy, które i tak zapłacić trzeba, może wrócić do naszych dzieci.

 

Ważne! - Kod zadania czyli konto naszej szkoły : FCA-01-H

              Nr KRS – 0000289734                                                   

                                                                       Z wyrazami szacunku

                                                                                  Jacek Fokt

 Zarządzenie dyrektora szkoły nr 3/2014 z dnia 23 stycznia 2014 r.

w sprawie: ustalenia wysokości opłaty za wypożyczone instrumenty w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego od dnia 1 lutego 2014 r.

Podstawa prawna: wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego sygnatura I FSK 700/12 z  dnia 10.09.2013 r. w związku ze skargą kasacyjną Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 15.02.2012 r. sygnatura akt I SA/Po 791/11 w sprawie ze skargi Miasta Poznań na interpretację indywidualną Ministra Finansów w przedmiocie podatku od towarów i usług

zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. W związku ze zmianami wprowadzonym w dzniu 1 stycznia 2014 roku, dotyczącymi dokonywania rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług przez Miasto Poznań, działalność wypożyczalni instrumentów muzycznych w szkole traktowana jest jako działalność gospodarcza i zostaje opodatkowana podatkiem od towarów i usług. Stawka podatku VAT na wynajem, w tym przypadku na wynajem instrumentów muzycznych wynosi 23%.

§ 2

  1. Od dnia 1 lutego 2014 r. opłata miesięczna za wypożyczony instrument wynosić będzie 20 zł + 23% VAT, tj. 24,60 zł.
  2. Od dnia 1 lutego 2014 r. opłata miesięczna za wypożyczone pianino wynosić bę30 zł + 23% VAT, tj. 36,90 zł.
  3. Od dnia 1 lutego 2014 r. opłata roczna za korzystanie z pianina i perkusji w szkole wynosić będzie 20 zł + 23% VAT, tj. 24,60 zł.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 214 r.

.

 Międzyszkolny Konkurs Plastyczny

Helenka Grzelak, uczennica klasy I zdobyła wyróżnienie

w Międzyszkolnym  Konkursie Plastycznym

dla dzieci od 6 do 13 roku  życia.

KOPCIUSZEK Helenka  Grzelak I klasa

 

Helenka Grzelak kl. I

KOPCIUSZEK

.

 

 Godziny pracy sekretariatu w ferie szkolne

W ferie sekretariat szkoły czynny

od godz. 9.00 do godz. 14.00

logo2 kolor

 

 Koncert Towarzystwa im. Tadeusza Szeligowskiego 28.01.2014

Towarzystwo im. Tadeusza Szeligowskiego

serdecznie zaprasza na

recital

Ewy Guzowskiej i Marii Koszewskiej-Wajdzik

27 stycznia 2014, godz. 18:00, Aula szkoły

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 Spotkanie z rodzicami

Spotkanie z rodzicami

28 stycznia 2014, godz. 18:00

 Sukcesy uczniowskie

Martyna Gogołkiewicz otrzymała I nagrodę w X Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym

Wyróżnienie dla Julii Szydy (grupa 3) oraz Teresy Zawiei (grupa 4) w WIELKOPOLSKIM MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE UCZNIÓW KLAS INSTRUMENTÓW DĘTYCH

Gratulujemy!

 Komunikat

Dnia 23.01.2014

Pedagog szkolny będzie dostępny 

w godz. 8.00-12.30 zamiast w godz. 16.00-18.00

 

 Płatności szkolne

 

Uprzejmie informujemy, że w związku z pismem Skarbnika Miasta Poznania (Fn-III.3228.55.2013 LOTUS: 181213-3601) z dnia 16 grudnia 2013 roku, od dnia 1 stycznia 2014 roku szkoła jest zobowiązana do przyjmowania wszelkich należności za pośrednictwem banku lub poczty. Oznacza to, iż nie istnieje możliwość wpłacenia gotówki w sekretariacie szkoły.

Prosimy o jednoznaczne określenie na dokumencie dokonania przelewu bankowego lub przekazu pocztowego, jakiej płatności dotyczy konkretna kwota.

Dyrekcja Szkoły

.

Na konto Szkoły płatności za:

   obiady,

   herbatę,

   wypożyczenie instrumentów.

Na konto Rady Rodziców przez skarbników klasowych płatności za:

   składkę miesięczną RR,

   ksero,

   wodę,

   basen.

.

 Podziękowanie

Podziękowanie dla Samorządu Uczniowskiego POSM I st. nr 2 za zbiórkę prezentów dla wychowanków Rodzinnego Domu Dziecka Państwa Barbary i Rafała Napierałów.

podziekowanie1

 Nekrolog

 

Z głębokim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci

 

Pana

Marka Piecyka

 

Wyrazy współczucia

Żonie i najbliższej rodzinie

składają

uczniowie, pracownicy oraz dyrekcja szkoły

 

Msza św. i pogrzeb odbędą się w poniedziałek 9 grudnia 2013 r.

o godz. 12.00 w kościele i na cmentarzu w Tulcach.

.

 Koncert Kolędowy

Serdecznie zapraszamy na Koncert Kolędowy

Aula Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st nr 2

im. Tadeusza Szeligowskiego

20 grudnia 2013r.     godz.18:00

Przed koncertem kiermasz świąteczny

od godz. 16:30